Årets Rudersdalkunstner 2019

november 2, 2019

Årets Rudersdalkunstner 2019 er keramikeren Anne Nielsen, der udstiller sine unikke keramiske værker i Birkerød Kunstforening 2. – 24. november.

Anne Nielsen har desuden inviteret 9 af sine tidligere elever til at udstille sammen med sig.

Fernisering: lørdag 2. november kl. 13-15.
Borgmester Jens Ive åbner udstillingen, der kan ses frem til 27. november.

Det bliver derfor en stor, bredtfavnende og meget varieret udstilling, der vises i Kunstforeningen – en udstilling der ligeledes viser fornyelsen i dansk keramik for øjeblikket.

Anne Nielsen er uddannet keramiker på Danmarks Designskole og har arbejdet med sin kunst mange steder i verden, f.eks. i Sydafrika, Swaziland, Irland og Australien. Fra 1986 har Anne Nielsen haft eget værksted i Birkerød. Hun har deltaget i censurerede udstillinger i både Europa, USA og Australien og har modtaget et utal af priser og legater.

Anne Nielsen arbejder især med 2 teknikker: neriage og intarsia – komplicerede teknikker hvor leret bearbejdes, farves og dekoreres gennem mange arbejdsprocesser, og hvor omhyggelighed med detaljerne er af yderste vigtighed. Resultatet er værker med farverige, smukke og yndefulde mønstre og figurer.

Nyeste indkøb

januar 16, 2023

Traces & Imprints

Med kunstnerne Marie Birkedal og Malte Fisker Fernisering: lørdag den 4. februar kl. 13 – 15 i Birkerød Gl. Præstegård, Stationsvej 32, 3460 Birkerød Udstillingsperiode: 4. februar –..