Musik- og Digterdag 2020

MUSIK- OG DIGTERDAG

Lørdag den 15. februar 2020 kl. 15.00

Koncertsalen på Mantzius

Duoen Tvelys med fløjtenisten Julius Ditlevsen og guitaristen Uffe Carl Hansen udforsker forskellig musik fra mange verdensdele, lige fra meditative japanske klange til livlige chôros fra det varme Brasilien.

Forfatteren Lotte Kirkeby Hansen læser op og fortæller bl.a. om sin roman De nærmeste fra 2019, nomineret til DR Romanprisen 2020. ”En smukt skrevet og intens roman om tab og sorgen over det forgangne.” (May Schack i Politiken.)

Lotte Kirkeby (f. 1970) er tidligere forlagsredaktør på Gyldendal og har siden 2007 arbejdet som selvstændig journalist (bl.a. på BogMarkedet), redaktør, oversætter og anmelder. Er medforfatter til fagbøger om barsel, alderdom, skilsmisse. Hun debuterede i 2016 med novellesamlingen Jubilæum som skønlitterær forfatter. I 2019 udgav hun romanen De nærmeste, der er nomineret til DR Romanprisen 2020. ”En smukt skrevet og intens roman om tab og sorgen over det forgangne.” (May Schack i Politiken.) Begge bøger er udgivet på Rosinante.

Et samarbejde med foreningen Ny Musik i Birkerød

Sted: Kulturcenter Mantzius Blå Sal

Tid: 15. februar kl. 15.00-ca. 17.00

Billetpris:

For medlemmer af Birkerød Kunstforening og Ny Musik i Birkerød: kr. 50.

For ikke-medlemmer af de to foreninger: kr. 100

Billetter købes og betales kontant i døren før arrangementets start.

Arrangementet er et samarbejde mellem Birkerød Kunstforening og Ny Musik i Birkerød

Tak til STATENS KUNSTFOND for støtte