Sæsonens første

11. august – 2. september 2018

Udstilling: < b>< b>

Stablede kanter

Kunstnerne Malene Hartmann, Nina Maria Kleivan, Gay Christensen, Svend Danielsen, Espen Brandt-Møller og Peter Stuhr samt T.S. Høeg udgør gruppen Stablede kanter.

”Vi vil skabe en relation imellem det levende rum og de besøgende. Udstillingen skaber et ’billede’ – det skal ses, man må finde sig i at se på det.”

Fra ferniseringen lørdag 11. august 2018:

Foto: Peter Kühn-Nielsen

Køb i Gl. Præstegård:

KUNSTKORT

Birkerød Kunstforening har nogle flotte store kort til salg.

Blandede motiver: 1 stk. 10 kr.,  5 stk. 30 kr.,  10 stk. 50 kr.

Betaling i køkkenet. Kontant eller på MobilePay.

MobilePay kan selvfølgelig også benyttes til betaling af købt kunst gennem sæsonen. Husk at skrive i beskedfeltet hvad betalingen er for.

Ang. EUs persondataforordning

Kære medlemmer af Birkerød Kunstforening

Som I ved, trådte den nye Persondataforordning (GDPR) i kraft den 25. maj 2018.

Derfor oplyser vi jer om, hvordan vi behandler de personoplysninger, du har afgivet i forbindelse med dit medlemskab af Birkerød Kunstforening.

• Vi behandler dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen – udelukkende med det formål at kunne

• informere dig om aktiviteter, arrangementer og udstillinger i Birkerød Kunstforening

• informere dig via e-mail om andre kunstudstillinger og -arrangementer, som vi skønner af interesse for dig som medlem af Birkerød Kunstforening. Disse nyhedsbreve kan du til enhver tid afmelde

• Vi videregiver ikke dine personoplysninger

• Hvis vi skulle få brug for at videregive dine oplysninger til 3. part, indhenter vi først dit samtykke

• Vi har ingen personfølsomme oplysninger (som fx CPR-nr.) om vores medlemmer

• Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe du er medlem af Birkerød Kunstforening

• Ved at fortsætte dit medlemskab af Birkerød Kunstforening giver du dit samtykke til, at vi opbevarer dine personoplysninger. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at skrive til 1955@birkeroed-kunstforening.dk eller ved personlig henvendelse til bestyrelsen – eller ved at opsige dit medlemskab af Birkerød Kunstforening.

• Dataansvarlig: Nils Bjervig, formand. bjervig@bjervig.dk

Yderligere information om Persondataforordningen kan fås på http://www.gdpr.dk/index.php/http-gdpr-dk

bestyrelsen i Birkerød Kunstforening

HUSK MADPAKKETUREN ...

... søndag d. 27. maj 2018

Årets madpakketur går til CLAY – Keramikmuseum Danmark i Middelfart.

Museet blev stiftet i 1994 og er Nordens eneste specialmuseum for nutidig keramisk kunst.

I 2010 fik museet overdraget en stor og unik samling af porcelæn, stentøj og fajance fra Den kongelige Porcelainsfabrik, Bing & Grøndal og Aluminia. Fra denne samling er ca. 1000 værker udstillet, og den viser 235 års designudvikling fra de tre berømte danske fabrikker.

Endvidere vises i maj 2018 flg. særudstillinger:

Keramiske Veje 2018sammen og hver for sig med værker af Beate Andersen, Bente Hansen, Bodil Manz, Gunhild Aaberg, Malene Müllertz, Sten Lykke Madsen og Jane Reumert.

Lerets Læremester – Gutte Eriksen 100 år

Figurinens fortællinger

Og museet har desuden en stor skulpturpark.

Vi kører fra Birkerød Gl. Præstegård kl 8.30 præcis, og ved ankomsten til museet spiser vi vores madpakker i parken og går derefter rundt i udstillingerne som vi lyster. Kl. 14.30 er der bestilt kaffe, te og kage i museets café, inden vi kører tilbage til Birkerød. Vi regner med at være tilbage kl. 18/18.30.

Pris kr. 400 – heri er inkluderet entre og kaffe, te, kage.

Tilmelding ved betaling på netbank på Kunstforeningens konto, reg.nr.  1551 kontonr. 6499503 senest fredag d. 11.5. Max. 40 deltagere – efter først-til-mølle-princippet. Husk også navn på din indbetaling.

Pbv.

Inge Vinten (vinten3@hotmail.com)

Lone Egeberg (egeberg@besked.com)

Generalforsamling 2018

GF2018 blev afholdt på Birkerød Gymnasium, og bestyrelsen vil gerne sige tak for en god aften.

Mange medlemmer var tilstede, og der var traditionen tro stor interesse for den indkøbte kunst, som senere var til udlodning.

Vi sagde farvel til Bente Speyer, som var 21 år i kunstforeningens bestyrelse.

Foto: Flemming Gorm og Kristoffer Løve Østerbye

Top 3 fra GF2018

Disse værker blev valgt først af foreningens medlemmer :

1. Erik Hagens. Hanekylling.

2. A. Bredsdorff. Komp. skitse.

3. Birde Poulsen. Lille skål i porcelæn.