april 2015

Glæde og vitalitet

tilføjet den 21. april 2015

18. april – 17. maj 2015

Se Merete Hansens sans for rum, klang og farve.

En stor kolorist, der ikke slipper det figurlige.

Merete Hansen er uddannet på Det Kgl. Danske Kunstakademi 1958-63, og har udstillet flere gange på Charlottenborgs kunstudstillinger. Hun har været gæst på Grønningen, og udstillet på Ung Dansk Kunst.

Hun har haft separatudstilling i Kunsthallen i Købmagergade i 1991 og på Kastrupgård, Skive Kunstmuseum og Kunstmuseet Brundlund Slot i Aabenraa i 2004-05.

Bogudgivelse med indlæg af kunstkritikeren Bent Irve og digteren Søren Ulrik Thomsen.

Er repræsenteret på Skive Kunstmuseum og Kunstmuseet Brundlund Slot.

Merete Hansen har modtaget Georg Jensens Sølvsmedies kunstnerpris, Henry Heerups legat.

Medlem af Kunstnersamfundet, KKS, BKF og kunstersammenslutningen Corner.

Musik til ferniseringen 18. april

Foto: Kristoffer Løve Østerbye

Generalforsamling 2015

tilføjet den 20. april 2015

Kære medlemmer

Vi takker for en god og velbesøgt generalforsamling.

Vi fik mange nye mailadresser, som vi håber fungerer, så vi kan nå alle kunstforeningens medlemmer - typisk med billeder fra sidste fernisering, men også med beskeder om foreningens aktiviteter.

Vi videresender også meddelelser fra kunstnere og andre kunstforeninger. Vi mærker disse emails 'Kunstpost', og de kan fravælges, hvis det ønskes. Hvordan fremgår af det fremsendte.

Bestyrelsen har ingen aktuelle planer om at afskaffe de farveglade postkort, der fortæller om en ny udstilling. Dem er vi selv og medlemmerne alt for glade for.   :)

Hvis kunstforeningens e-mails om hjemmesiden ikke når frem, kan det f.eks. skyldes fejl i adressen eller en fyldt postkasse hos modtageren. Du kan også prøve at sende din adresse til kunstforeningen på '1955@birkeroed-kunstforening.dk' og gøre opmærksom på problemet. Mærk meddelelsen til kunstforening med 'ny e-mailadresse'.

Kristoffer Løve Østerbye

(På vegne af bestyrelsen)

Kom du hjem med det du ville ? ...

... ellers er chancen der til næste år