Fernisering: Forundring og genkendelighed

Den 11. januar indleder Birkerød Kunstforening forårssæsonen 2020 med udstillingen Forundring og genkendelighed.

Lene Stevns Jensen udstiller figurer og krukker, og Bente Lyhne udstiller malerier.

Fernisering: Lørdag den 11. januar kl. 13-15

Udstillingen vises fra 11. januar til og med 9. februar

Lene Stevns Jensen arbejder med skulpturer og smykker i narhval-, hvalros- og mammuttand og med skulpturer og krukker i stentøj og bronze.  Skulpturerne er ofte af fugle og andre dyr og kvindekroppe.

I Birkerød Kunstforening har Lene Stevns Jensen valgt at udstille skulpturer og både meget store og mindre krukker. Krukkernes mønstre er abstrakte og stiliserede i farvemættede gyldne nuancer og i naturfarver, deres former er forundrende svungne og kreative.

Lene Stevns Jensen er uddannet på Danmarks Designskole på Keramik- og Glaslinjen i 1987. Hun har deltaget i udstillinger overalt i Danmark og mange steder i udlandet, f.eks. i Tyskland, Canada, Kina, Sverige. Hun er i sine arbejder inspireret af rejser og studieophold i hele verden, f.eks. Grønland, USA, Kina, Spanien, Canada, Syrien.

Bente Lyhnes malerier er inspireret af naturen – landskaber skildres i både abstrakte og genkendelige motiver. Fortællinger om jord, vand, sten udtrykkes i bløde naturfarver. Hullet er også et yndet motiv – hvad gemmer der sig bagved/dernede? Bente Lyhne arbejder med akrylfarver og med tusch på papir. Hun arbejder også med collager, hvor fotos, stof og blade indgår i en visuel dynamik.

Bente Lyhne er uddannet i maleri på Århus Kunstakademi 1989-93. Hun arbejder også med scenografi og kostumer, bl.a. for Den jyske Opera. Hun har arbejdet som billedkunstlærer og har udstillet utallige steder i hele Danmark.

Åbningstider i Birkerød Gl. Præstegård. Sommer og vinter ...

Onsdag til fredag: kl. 14.00 - 17.00
Lørdag: kl. 11.00 - 15.00